Rabu, 6 Oktober 2010

rindu kat mak

hati nie benar2 rindu kat arwah mak....
rindu nak dengar suara die,rindu nak makan masakan die blh dikatakan aku rindu semuanya tentang dia...
tapi aku xmampu nak buat ap2 pun..die telah pergi meninggalkan aku adik beradik...sekarang nie tinggal ayah je yang menjadi semangat untuk aku terus kan hidup nie...rindu sekuat mana pun aku pada mak masih xmampu nak bandingkan rindu ayah pada mak lagi...sejak mak xada ayah makin kurus sekarang nie...aku pun xtau kenapa..mungkin die terlampau ingat kan arwah mak...sesungguh nya ajal yang mampu memisah kan kasih sayang die orang...ayah mesti rindu sangat kat mak...walau pun die xcakap tapi aku dapat rasa semua tu..tiap2 malam ayah akan sedekah kan surah al-quran utk arwah mak..aku masih ingat lagi pesan ayah..klu kite sayang kat mak selalu lah doa kan kesejahteraan die di alam sana..n selaku lah sedekahkan surah yasin pada nya...
pesan tu sentiasa mekar dihati ini...
tiap2 malam jumaat akan ku sedekahkan surah yasin pada mak..moga2 die selamat di alam sana..
amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan